Vi fortsätter tillsammans

publicerat i Allmänt;
(null)
24 juni. Min och makens 32 bröllopsdag och vår 42 förlovningsdag. <3

Hur beskriver man en långvarig kärlek? Hur förklarar man ett långt äktenskap? 
Ska man ens behöva? Kan man inte bara nöja sig med att "det blev och det är?"

Ändå...så många som undrar...
Tro inte på sagorna: "så levde de lyckliga i alla sina dagar"...:-) Eller: "vi har aldrig bråkat"...

Har skrivit om detta förr här. Men har fortfarande inte något riktigt svar på "hur lyckades ni?" Det finns ju inget recept som gäller allmänt. Vi är alla individer. Att vi som hängt ihop så länge nästan ses som "ufon" i en tid när skilsmässor är väldigt vanliga...jag tror att skilsmässor skulle varit lika vanligt förr i tiden om kvinnor haft samma möjlighet att försörja sig själva som nu. Det finns så många orsaker till skilsmässa. Tror inte att man ska gräva ner sig i att det är ett "misslyckande", snarare se det som en lösning på ett svårt problem. Kändisar har pippi på att uttrycka att skilsmässan var "lycklig". Kanske i längden, men...är det inte mycket sorg inblandad också? Kärleken tog slut, man tappade bort varandra i vardagens alla krav och stress, någon var otrogen...osv...Sorg...som måste få ha sitt utrymme, tid och acceptans. 

Jag fann min själsfrände i detta liv. Tacksam över det. Förtroende och förståelse är viktiga ingredienser i ett bra förhållande. Omtanke, trohet, kärlek, vänskap...och en hel massa tur och tålamod. :-) 

Jag är ingen äktenskapsrådgivare, det här var bara mina tankar kring mitt och min makes varande tillsammans. 
Och jo, vi tänker fortsätta tillsammans. :-) 

(null)


Allt gott önskar jag dig, kära läsare!

Kärleksljus
❤️

Taggar: #vifortsättertillsammans#42#32#tur#förtroende;

Kommentera inlägget här :