Söndagstankar

publicerat i Allmänt;
Det är natt mot söndag. Jag lyssnar till vinden. Den är stark. Det knakar och det rister i huset. Tänker på alla dem som nu är på ett fartyg utanför Norges kust. I storm. Må det gå dem väl. 

Söndag. 
Två ärkeänglar har "namnsdag". Gabriel och Rafael. 

Gabriel betyder ungefär "Guds kämpe"
Rafael betyder ungefär "att hela med Guds hjälp". 

Är i stan. Här är mycket mer vår än i torpet. 

Den kommande veckan börjar med tandläkarbesök för min del...så sen kan den bara bli bättre :-) 

Läser om ljusmanifestationen för Josefin Nilsson igår kväll. Många hade samlats utanför expojkvännens arbetsplats för att protestera mot män våld mot kvinnor. <3 Nu går debatten hög om man "får" skriva ut förövarens namn. Alla vet vem det är men tystnadskulturen lever kvar..

Jag vill citera Jonas Gardell: 
"Män som hatar kvinnor. I alla tider. I alla delar av världen. Ibland tänker jag att det är roten till nästan allt förtryck i världen. Det är liksom ur-förtrycket."

Jag tror han har funnit något där, Jonas...jag tror han har rätt. 


Nu har kryssningsfartyget strax nått land. Vilken mardrömsnatt det måste ha varit. Och varför gick de ut när de visste vilket oväder som var på gång? 

(null)
"Fransig" tulpan. Så fin. <3

Önskar dig en fin vecka. Fylld med kraft och glädje. :-) I morgon är det "våffeldags" ;-) 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #söndagstankar;

Kommentera inlägget här :