Hem till nya äventyr

publicerat i Allmänt;
(null)


Vi lämnar denna underbara ö efter en veckas äventyr och avkoppling. Hem till det som kanske blir det verkliga äventyret: valpäventyret ;-)

Jag visste inte att det var Fibromyalgidagen igår. All info och all forskning är viktig. Ingen som inte har det kan förstå sjukdomen men allmänt ser jag försök till förståelse och det värmer. Respekt likaså. Det handlar inte bara om värk i kroppen. Det är så mycket mer. 
(null)
Bild från Google 
Jag har de flesta av dessa symtom. Acceptansen varierar i mitt fall. Tröttheten är nästan värst. Och den som det är svårast att få förståelse för. Pinsammast är talet, svårt att finna ord.   Jag har gett upp försöken att få hjälp och förståelse av läkare och försöker anpassa mitt liv så gott det går. 

(null)
En av de allra vackraste platserna på ön: Krusmyntagården. Alltid värt ett besök. 
(null)

Man ska ju inte frångå traditionerna, så det blev lunch på Hamncafet i Klintehamn, som vanligt. God hemlagad mat. 
(null)
Fin utsikt. Härifrån går båten till Stora Karlsö. Där har jag aldrig varit...

Tofta strand åkte vi bara förbi denna gång. Vädret inbjöd inte till någon promenad. Så här såg det ut i Gnisvärd. 
(null)
Regnet öser inte ner men det blåser upp allt mer. 

Nu sitter vi i bilkön, incheckade och trötta. Vi har en lååång resa framför oss...
(null)


Tack kära ö för denna gång <3

Till sist några kloka ord:
(null)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #hem#nyaäventyr#tackgotland;

Kommentera inlägget här :