Grått och trevligt

publicerat i Allmänt;
(null)

Ibland behöver man bara gå runt husknuten för att få en trevlig pratstund i det gråa, fuktiga vädret. Vi stöter på fd grannar som är på promenad i sina gamla kvarter. Saknar dem lite. 
Pavvo blir trött på att vänta på att promenaden ska fortsätta och lägger sig ner. Balder talar högljutt om att han finner situationen urtråkig. Han har noll tålamod. ;-)

(null)
Fyrskeppet Almagrundet.
(null)

Det doftar gott från havet i dag, åns vatten är spegelblankt. 

Ett par ropar på oss från sin balkong. De är nyfikna på Balder. "Vilken ras är det?" Ja, men just ja...vad ska man kalla denna blandning? De har själva en blandras. Staffe och "fralla" (fransk bulldog). Ja, men just det, så lägger vi till tre raser till så blir det "en Balder". ;-) 

(null)
Kanske är jag ensam om att se skönheten i dessa nerfallna pilblad, men jag delar med mig av bilden ändå...

För ett år sedan skrev jag en liten dikt om grå november. Det lila ljuset jag skrev om är det svårt att se ett enda stänk av idag men det kanske du ser där du är? Eller så har du kanske vacker vit snö att titta på ( eller skotta )?

November sägs vara grå
Och därmed trist
Mössa och vantar på
Inte ett löv på naken kvist 

Men där finns ändå ett ljus
Och en skön vila
Tända ljus i alla hus
Ute ett ljus som skiftar i lila
<3

Kärleksljus
❤️

Taggar: #gamlagrannar#gråttochtrevligt#blandrashund;

Kommentera inlägget här :