Nya vägar

publicerat i Allmänt;
Jag tror att jag tog ett steg i rätt riktning idag.
Efter att så länge stått och stampat på samma fläck. Kanske väntat på någon förändring som aldrig tycks komma eller kanske rentav ett mirakel. ;-)
Plötsligt är det helt enkelt dags. Att söka nya vägar. Inte för att nå något mål långt bort i fjärran, utan för att fylla på ryggsäcken med nya kunskaper och erfarenheter. Samtidigt som det jag redan lärt mig är med mig och är till stor nytta. 
Stegen är ännu försiktiga. Min trötthet hindrar mig från att springa eller kasta mig in i något. Men varför ha bråttom?
"Långsamt leder också någonstans" :-) 
Jag har tömt min ryggsäck på så mycket "skräp" (som skuld och skam som inte var min t ex) att den börjar kännas lätt, så där ryms nu trevliga upplevelser, kloka erfarenheter och glädje. Själen känns däremot tom. Tömd. Där måste jag fylla på. :-)

Ibland måste man få vara lite självisk...;-) 
Eller? 
(null)     


Må kärleken omfamna Dig
och må ljuset lysa upp din livsväg
❤️

Sov gott
❤️

Taggar: #nyavägar#rättriktning;

Kommentera inlägget här :