Ljuset är på väg

publicerat i Allmänt;
Jag såg en väderkarta i går. För helgen. Sol! Den var full av sol för hela landet! :-)

Men först ska det snöa, oj, vad det ska snöa. Klass 1 varning här i "mitt" område. 

(null)


"Tusen ljus kan tändas med ett enda, utan att livet för det ljuset förkortas. Glädje avtar aldrig genom att delas."
Buddha

Igår fyllde hon år. Tina Turner fyllde 80 år! Wow! Hon är en av mina ursprungligaste idoler och hon är fortfarande min idol. April 2009 satt jag i Globen och njöt av en fantastisk konsert! Så glad och tacksam för det. :-)
(null)
Expressen igår.

När ett flygbolag drar ner på sina långflygningar skyller de på "klimatskam". Ja, visst beror det delvis på att människor tar ansvar och avstår mera nu, men måste ordet "skam" vara med? Varför inte "klimatansvar"? 
Skriver jag här och vet att jag retar upp många. Jag varken dömer eller predikar, jag bara konstaterar. Har själv inte flugit sen 2007. Jag har inte avstått av klimatskäl. Skulle inte tacka nej till en resa utomlands om jag fick möjlighet men en per år skulle räcka. :-)

Och så har vi fått lära oss ett nytt ord: "vikingasjukan" som tydligen medför att man kan "råka" fingra på kvinnors lår...??? Mycket ska man höra innan öronen ramlar av...

Håll ut! 
Ljuset är på väg.

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #ljusetärpåväg#hållut#snövarning#tinaturner;

Kommentera inlägget här :