Titta ut

publicerat i Allmänt;
(null)
Balder har hittat den perfekta platsen att titta ut på. Igår fick saker vi har i fönstret ändra plats för att undvika en "olycka". Det går många hundar förbi här utanför så Balder har fullt upp med att både skälla och gnälla. Han vill ju hälsa på alla!  ;-)

(null)
"Vet du, vet du vad jag såg, matte? En hund! Sen försvann den...?!"

(null)
Okey ;-)

En och annan solglimt har dykt upp här under dagen. Man får vara tacksam för det lilla ;-)

Efterlängtat brev kom med posten idag. Äntligen. Bättre sent än aldrig...<3

En av de svåraste frågorna att ta ställning till, cirkulerar i media nu. Den om aktiv dödshjälp. Jag som aldrig behövt sitta och se någon nära anhörig plågas i svåra smärtor...har svårt att ta ställning för dödshjälp. Att hjälpa en människa att dö. Men jag kan inte döma de som gjort det. Väldigt svår fråga, tycker jag. 

Tisdag 19 november. 
Internationella mansdagen
Internationella toalettdagen
Världsdagen mot barnmisshandel
Raggmunkens dag
Amaryllisens dag
Mm mm

Jag visste inte att det var "Raggmunkens dag" när jag valde raggmunk till lunch idag. Nu vet jag och gott är det.  ;-)

Kärleksljus
❤️




Taggar: #tittaut#november#solglimtar#raggmunkensdag;

Kommentera inlägget här :