24 oktober

publicerat i Allmänt;
Inget annat program berör mig till tårar som Sofias Änglar. 
Alldeles speciellt igår, då det kom så nära. . Jag har, tack och lov, inte den hemska obotliga sjukdomen ME men det finns delar av den som jag upplevde starkt under min utmattningsdepression. Att inte klara av ljud och ljus och att ha svårt för att gå. Ett helvete! Så tacksam att jag kom ur det även om sviter av det finns kvar. Fibromyalgin innebär också ljud-och ljuskänslighet. 

Manifestationen med skorna kommer för alltid stanna kvar i mig. Jag orkar inte berätta utan ber dig att SE programmet om du inte redan gjort det. (Kanal 5)All form av upplysning och all form av insamling av pengar till forskning är såå viktig. 

Idag är det 24 oktober. "Raggsockans dag". Två månader kvar till jul. (Bli inte stressad! Tänk: "två hela månader" istället för "bara två månader"...)
Det är också FN-dagen idag. En viktig dag. De mänskliga rättigheterna. Hur är det med dem idag? 

Vi var samlade idag, "ursprungsfamiljen". Mor, far och två söner :-) På arbetet. Så mysigt. Vi är ju ett familjeföretag men bor på skilda håll, så det händer inte så ofta att vi träffas på "riktigt". 

Ikväll är det dags igen...hockey...Det krävs mycket optimism och positivt tänk just nu, när man är Brynäs-fan...
Nåväl, hockeyänkan och hundarna i vänteläge, bara kanske bänkar sig framför tv:n. Eller sover...;-)


Må kärleken omfamna Dig

och må ljuset lysa upp Din livsväg

❤️

Kommentera inlägget här :