Det vackraste på länge

publicerat i Allmänt;
(null)
Det vackraste jag sett på länge. <3

När jag pratade häromdagen med min fina vän om allt mellan himmel och jord, blev det mycket skratt och mycket allvar. Precis som det ska vara. Något som kändes som en lättnad för mig, var att hon också uttryckte sin oro över världsläget. Hon känner som jag. Vi delar oron och rädslan. Jag är inte ensam. Oron över galna ledare och makthavare. Oron över att så många människor väljer att tro på lögner, väljer att förneka och väljer att håna och hata...

T o m att uttrycka denna oro innebär idag en risk att bli hånad. Det är förskräckligt. 

(null)
Det är väl så det ska vara? :-)

Nej, jag känner inte till de två Nobelpristagarna i litteratur. Gör du? En kvinna och en man. Det var väntat. :-) 
Protester och sura miner blir det alltid, liksom glädje och lovord. Det hör till. 
Ännu bara en kvinnlig nobelpristagare i år. Återstår fredspriset...vågar de ge det till Greta? 

Till den stressade:

Stanna upp en stund
Andas in
Andas ut

Sätt dig ner
Andas in
Andas ut
Vart är du på väg?
Varför så bråttom?

Blunda
Vad ser du?
Lyssna
Kan du höra ditt hjärta slå?

Nej, sitt kvar!

Du är Här
Du är Nu
Det är Allt
Andas
Lyssna inåt

Låt tankarna komma och gå

Öppna dina ögon
Se dig omkring
Här och Nu
Är Du
❤️

Fred och Frid
❤️

Taggar: #detvackrastepålänge#greta#deladoro#litteraturpriset;

Kommentera inlägget här :