För 6 år sedan

publicerat i Allmänt;
Idag, för 6 år sedan, föddes en underbar liten människa. En flicka. Mitt barnbarn. <3
(null)
Izabelle <3 Vad lycklig och tacksam jag är över att Du finns! 

Fira henne och hennes fina bror får vi göra på lördag. :-)

När jag var 6 år började jag i lekskolan, som det hette då. Izabelle har börjat i förskoleklass och i framtiden kanske det blir första klass för 6-åringar. 

Jag är inte insatt i förslagen för ändrad läroplan men tycker att det är mycket märkligt att ta bort Antiken från historieämnet...?

Vi var ut till torpet idag och kollade läget. Det blåste väldigt mycket. Tack och lov verkade allt vara i sin ordning. 


2014 skrev jag denna dikt om Izabelle: 

Nära ett litet barn

Det är en ära
Att få komma nära
Möta blicken
Möta leendet
Förenas i ett skratt

Två knubbiga armar 
som sträcks emot mig
Vill vara nära
Å en sån ära

Pussa mjuka nacken
Leka tittut
Busa
Härmas
Total lycka

Det fjuniga håret
Tio söta tår
Piip i lilla magen
En liten ramsa
En liten sång 

En sån ära
att få vara nära
ett litet barn
<3

(null)


2015 kom denna dikt till:

Stamp stamp stamp
Tramp tramp tramp
Ljudet av små fötter

Titta, Manni, titta!
Sitta, Manni, sitta!
En liten bestämd röst

När trollmor har lagt....
Hundra gånger
Barnet sover eftermiddag

Overall, mössa, vantar 
Nej, vantar! (Men det är kallt ute!)
Skor på

Gå själv
Åka vagn
Nej, vagn, gå 

Pussel
Koja
Manni, spring, Manni!

Mat, sen bada
Mätt
Plask och stänk

Pyjamasbyxorna på huvudet
Ett högt klingande skratt
Busunge! 

Godnattkram
Godnattpuss
God natt vovven!

Vovven sover
Barnet sover
TV-kväll för vuxna

<3


2016 skrev jag denna:

Jag vet att du kommer 
att glömma
att 
du sprang rakt in i min famn 
och att jag svingade dig 
upp i luften så 
högt jag orkade

men jag kommer alltid att minnas

Jag vet att du kommer att glömma
att
vi dansar, går på roligt sätt, 
kramas, 
ritar och sjunger 
tillsammans 

men jag kommer alltid att minnas

Du kommer att glömma
 men jag hoppas att 
det inom dig 
alltid kommer finnas 
varma spår av din farmor 
som älskar dig så 
och för alltid

<3


(null)

Till henne och till Dig och till alla andra:

Kärleksljus
❤️

Taggar: #försexårsedan#barnbarn;

Kommentera inlägget här :