Mycket hårda vindbyar

publicerat i Allmänt;
(null)

"Varning för mycket hårda vindbyar." Jo, tack, det blåser rejält. Löven virvlar högt ovan marken. Svårt att öppna ytterdörren för vinden ligger på. Balder vänder i dörröppningen. 
Inomhus är det stilla. Hundarna sover. Elden sprakar i öppna spisen. Livet känns gott. :-)

(null)

Jag oroar mig över det politiska läget. I vårt land. Mitt hopp om ett medmänskligt samhälle börjar slockna. Jag förstår mig inte på en del människors val. För två år sedan skrev jag följande:  
Så lätt att gå i ingångna skor
Och tro det andra tror
Det pappa sa och vännen tyckte
Fast det bara var ett rykte

Varför våga tänka om
Det är ju vi mot dom
Det är vi som är lika
Svårt att gilla olika

Ändå känns stegen ibland så trötta
Är tankarna och skorna utnötta?
Undrar hur hjärtat mår?
Något skaver, det blir ett sår

Pröva att tänka i nya banor
Testa nya vanor
Det är du som styr ditt liv
Hitta ditt eget driv

Våga ta klivet
Ut i verkliga livet
När kärleken delas
Såret i hjärtat helas

Tag en främling i hand
Knyt nya vänskapsband
Lätta steg i nya skor
Värme i hjärtat bor
<3

(null)
Höstglöd

Fredag 25 oktober
"Världspastadagen"
Inga och Inga-Lill har namnsdag

Helgen är på ingång. Den där helgen som innebär slutet på sommartiden och början på normaltiden. Tycka vad man vill om det...;-)

Önskar dig en riktigt fin helg! 

Frid
❤️







Taggar: #myckethårdavindbyar#hoppetslocknar;

Kommentera inlägget här :