”Vi bäddar om!”

publicerat i Allmänt;
(null)
Tydligaste tecknet på att husse inte är hemma...
 
Eftersom jag har en "dålig" dag och måste vila, kommer mina intryck främst från nyheterna via media. Jag "gräver inte ner mig" i dem men det är svårt att blunda. Obehagligt att Turkiet går in i Syrien med trupper. Risk för krig igen. 
Otäckt med skjutningarna utanför en synagoga i Tyskland. 
Och en massa annat. 
Ni får förlåta mig mitt negativa skrivande på min blogg som ska vara positiv. Men det går inte alltid att gömma sig bakom "ljus och kärlek" och positiva budskap. Det finns där, det onda som människor väljer att ske. Livet är inte bara "positivt tänk". Man orkar inte ta in allt elände och blir lätt frustrerad över att man inte kan göra något åt det. Men man kan skänka offren en tanke och om man vill också be böner. Protestera, demonstrera....

(null)  
Min hösttavla från förra året. Strax efteråt hände det mig något svårt med följd att jag inte orkat måla sedan dess. Det finns styrka i tavlan ser jag. Hoppas att jag kan finna den styrkan igen. 

Det är Nobeltider och jag tycker alltid att det är spännande med Fysikpriset. Även om jag knappt förstår någonting. ;-) I år handlar det om universum...för förståelse av jordens plats i universum och för upptäckten av planeter utanför vårt solsystem...

I morgon meddelas litteraturpriset...två i år..eller rättare sagt, förra årets och årets...

Vovvarna på jobbet idag:
(null)

Må kärleken omfamna Dig
och må ljuset lysa upp din livsväg
❤️

Taggar: #detnegativasomsker#hundarsombäddar#fysikpriset;

Kommentera inlägget här :