Halloween

publicerat i Allmänt;
Jag är lite vilse i de här traditionerna, men jag tror att det är idag man ska önska:
(null)
Eller? ;-)
Halloween infaller alltid 31 oktober. Allhelgonadagen infaller alltid den 1 november, och den allmänna helgdagen alla helgons dag sker alltid på första lördagen mellan 31 oktober och 6 november.

Alltså: "Torsdag godis eller bus, på fredag tänder vi ljus"..eller? 

Hur som: om och hur man vill "fira" är fritt. Jag tänder ljus i helgen till minne av nära och kära. Det räcker för mig. 
Jag har inget behov av "skräck" men jag tycker om mystiken i denna helg. 

Inser allt mer att vår Balder är en väldigt speciell och unik varelse. När maken rastar hundarna i närheten av Gevalia, kommer det en stor långtradare. Chauffören kommer fram och vill hälsa. Han tycker att Balder är så "söt och har så lagom storlek och han och sambon funderar på att skaffa hund. Så vad är det för ras?" Hm...ja, just det ja...5 raser i en...:-)
Vi tycker också att Balder är söt och alldeles lagom stor. Och det tycker Balder också! ;-)
(null)
<3

Kärleksljus
❤️

Taggar: #halloween#frittattfira#balder;

Kommentera inlägget här :