Höstdagjämning

publicerat i Allmänt;
Dagens stora GRATTIS går till the Boss. Bruce Springsteen fyller 70 idag!!! Om någon skulle fråga mig om jag vid min ålder har någon "idol" skulle jag tveklöst svara...Bruce! Jag älskar hans musik, hans scenpersonlighet, hans engagemang. Han ger så mycket. I hans musik finns både sorgen och hoppet. Och det är äkta rock, när den är som bäst! 

Nu slutar jag innan jag blir lyrisk ;-) Men jag hoppas att han orkar fortsätta med musiken många år till. 
(null)
Bild från Bruce Springsteens Fb-sida

Mer om musik:
Den sitter där direkt och den smakar mer, mer...Thomas DiLevas nya singel "Men in black"...wow!!! 

Thomas berättar att texten bygger på människors berättelser om möten med utomjordiska varelser. Om det kan man ju tycka vad man vill. Man kan fundera sig tokig på om berättelserna är sanna eller inte, själv låter jag bli att fundera på det jag inte vet något om. Men jag har alltid tänkt att "måtte jag aldrig vara med om något som ingen annan kan tro på..."

Höstdagjämning
Natten och dagen är lika långa. Hösten är här. 
För mig är hösten:
Vemod och Skönhet
Vila och Mys
Eftertanke och Andning
Skapande och Läsande

(null)


Fast jag gillar inte att behöva ha strumpor på fötterna, jag gillar barfotaliv. ;-)

(null)

Hösten är mer kravfri än våren och sommaren. Man slipper vara så förbaskat fräsch, pigg och nyförälskad hela tiden. ;-) Sagt med glimten i ögat...

Jag njuter av hösten ända fram till halkan komplicerar tillvaron. Okey, snöstorm i november är inte så kul heller...;-)

Det är bara att försöka hänga med i årstiderna. Förändringarna. Vila varvat med aktivitet. Så och skörda. Ljus och mörker. Värme och kyla. 
(null)


2015 skrev jag följande. Passar idag också, känner jag:
Nej, hösten är inte att dö
I hösten vilar ett frö
Som sover under snö
För att vakna vid tö

Ett frö som blir en knopp 
En knopp av hopp
Som sticker opp
Värmd av solskensdopp

Till våren går en bro
Av tillit och tro
Att fröet kan gro
I lugn och ro
<3

(null)


Hoppfullheter
❤️




Taggar: #höstdagjämning#brucefyllersjuttio#meninblack#thomasdileva#höstärhopp;

Kommentera inlägget här :