Hockeyänkans klagan

publicerat i Allmänt;
Nu är det allvar. Nu är det hemmapremiär. Hockeyfeber. 
Både maken och besökande sonen tar på sig Brynäströjorna och sticker iväg. Gammelhunden tittar bara på dem. Han vet vad som gäller. Han får den där övergivenheten i blicken. Valpen gnyr, gnäller, skäller. "Vart tog ni vägen???"
Jag klappar om gammelhunden som lägger sig att sova. Vänteläge. Jag säger åt valpen att vara tyst och förklarar för båda hundarna: "Jag är ju här. Ni är inte övergivna..."
Även valpen lägger sig att sova men gnyr lite ömkligt...
Plötsligt känner jag att det är ju jag som är "övergiven"...;-) Kanske ska gnälla lite jag också ;-)

En skön lördag. Värmen kom tillbaka. 
Och på taket sitter det en "gubbe"...
(null)
Sånt som måste göras...sen några år tillbaka...blev gjort idag. Bättre sent än aldrig. :-)

Drygt 4 miljoner strejkade för klimatet igår. I 163 länder. Det är så stort så det hisnar. Och mer kommer. Organisationen och engagemanget växer! <3
Dagens Greta:
(null)
FN-skrapan upplyst med Gretas ord...<3

Nej, jag får väl slå på tv:n och se hockey...som jag blev "tillsagd"att göra...he he...men "när katterna är borta dansar råttan på bordet"...dvs jag gör precis som jag vill ;-) Hockey är kul, i lagom mängd för min del. Hockey är nästan som en religion för mina "grabbar". 

(null)
Balder på gamla skottkärran :-)

Ut en sväng med hundarna i den sköna värmen. Kommer in igen och konstaterar att motståndarlaget har gjort mål. :-( Gevalia - Löfbergs lila 0-1 alltså...än så länge...
Jag gnäller och skäller högt på Brynäs, hundarna ser undrande på mig. "Vad sysslar du med?"

Ja, vad sysslar jag med? ;-) 

Nu är det slutklagat från hockeyänkan!

Hoppfullheter 
❤️


Taggar: #hockyänkans#klagan#övergiven#gubbepåtaket#greta#varmt;

Kommentera inlägget här :