Verkligheten

publicerat i Allmänt;
(null)

Det där med verkligheten...nu när skolorna har börjat och de flesta är tillbaka på arbetet, dyker det upp hela tiden, det där: "tillbaka till verkligheten". 

Men vart har vi varit? Någonstans utanför verkligheten? Är semester, skollov och annan ledighet inte "verkligheten?" Är det en dröm? Är det inte bara en annan del av verkligheten? Eller kan man ta ledigt från verkligheten? 

Okey, jag vet, jag är jobbig när jag hakar upp mig på ord eller begrepp ;-)Det är filosofen inom mig som vaknar. ;-) 

"Den grymma verkligheten" hör man talas om, men "den trevliga verkligheten" pratar man inte om. 

Och på tal om ordet "grym" så har det ju i vissa sammanhang blivit ett positivt ord. "Hen är så grym" (otrolig, fantastisk, smart, skicklig, modig, häftig...) 

Ordens betydelse förändras, vilket gör det krångligare för dem som ska lära sig svenska. Men språket förändras och utvecklas ju alltid. 

Nä, nu slutar jag filosofera innan jag slår knut på mig själv, vilket jag vet att jag inte kan, och återgår till "verkligheten"...hi hi..

Verkligheten just nu är en vacker dag, på gränsen mellan sensommar och höst. Solens strålar värmer ännu skönt. 

(null)
Pavvo föredrar skuggan för det mesta. 
(null)
Balder föredrar solen.

De har ju lite olika sorts päls de där två. ;-)

Brexit fortsätter att vara ett drama i Storbritannien. Undrar hur det kommer att sluta?

Skönt att den försvunna flickan från Ludvika hittades levande. Men efter kidnappning och våldtäkt mår hon med all säkerhet dåligt. En otäck händelse. Vi får sända henne våra tankar. <3

Ikväll ser jag på Sofiias änglar. Detta avsnitt handlar om depression och självmord. Två oerhört viktiga ämnen som vi absolut inte får blunda för. Trots alla tabun kring ämnena så är de ju en del av verkligheten. Psykisk ohälsa är något som tyvärr växer och drabbar allt yngre. Så all kunskap man kan få är bra, känner jag. 

Var rädd om Dig! 

Kärleksljus
❤️





Taggar: #verkligheten#sensommar#höstsol#filosofenimig;

Kommentera inlägget här :