Ut ur dimman

publicerat i Allmänt;
Det var morgon, strax dags att gå upp. I mellanrummet, sömn och vakenhet, slummern. Två flygplan, det ena efter det andra, kraschar ner i mitt bostadsområde. "Snart hörs brandbilarnas sirener", tänkte jag. Vaknade med ett ryck. "Märklig dröm"...
Sent den kvällen mindes jag drömmen. Det var den 11 september 2001. 

————-

(null)

Äntligen lättade dimman, molnen  skingrades alltmer och solen kom igenom. En sån befrielse.  :-) 

Igår var det suicidpreventiva dagen. Varje dag tar fyra svenskar sitt liv...Jag tänker inte gå djupare in på detta i dagens inlägg men jag känner att vi oftare behöver prata om psykisk ohälsa. Vi behöver oftare höra oss av till varandra. Vi behöver oftare ställa frågan: hur mår du? Hur mår du bakom det krampaktiga leendet? Hur mår du bakom den fysiska åkomman? Bakom den perfekta fasaden. Bakom den fulltecknade almanackan. 

Innerst inne. Dit glädjen inte når. I sorgen och såren. 
Det vi inte vill eller vågar prata om. Tabun. 
Jag vet. Till slut tystnar man...
—————

Vi skördade lite igår. Morötter är inte bara goda, de kan vara charmiga också. :-) 
(null)
"Omslingrade" <3

(null)
En klarare vy idag :-) 

Till sist vill jag återigen visa denna:
(null)
<3 <3 <3

Kommentarer överflödiga :-) 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #uturdimman#elfteseptember#psykiskohälsa#tabu;

Kommentera inlägget här :