Det första mötet

publicerat i Allmänt;
(null)
Ett år sedan. Vårt första möte. Så speciellt. Så självklart. "Där är du ju", tänkte jag. Älskade Balder. <3

Och kungen höll tal som sig bör. Lugnt och allvarligt och lagom personligt och ett fasligt pappersvändande.  Om han är en samlande kraft vet jag inte. Om han lyckades stilla oro, vet jag inte heller. Men jag gillar slutklämmen: "du är inte ensam". 

Vi hade rådjur på besök utanför fönstret under kungens tal så kanske lyssnade jag lite "halvdant". ;-) 

När jag tittar ut på morgonen denna dag, ser jag den: Rödhaken sitter på trappan. Den har burrat upp sig, morgonen är lite kall. Mitt hjärta tar ett glädjeskutt. Rödhaken är en av mina favoritfåglar och dess besök här på gården är ganska sällsynta. 

"Lånar" lite data från fantastiska Maria Robsahm. 
Visste du att: 
En fjärdedel av Sveriges vårdpersonal är född utomlands. Var tredje läkare t ex. 
Vi skulle helt enkelt inte klara vår vård utan våra invandrare! 
Det är bara att tacka och buga för deras insatser och vara glada över att vi varit ett öppet land...<3
(null)


Vi är inne i Stilla Veckan nu. Och aldrig har väl den veckan varit så still som i år. 
Att "stilla sig" är något många av oss behöver träna på. Stilla oss för eftertanke. Stilla oss för ro i själen. Om man är ovan föreslår jag att man lyssnar på lugnande musik. Andas in. Andas ut. Lyssna inåt. 

"Lånar" en god nyhet från Aftonbladet:
"Australien kommer med glädjande nyheter.
Koalorna som vårdats efter att ha blivit skadade i skogsbränderna som härjade i vintras har nu börjat släppas ut i det fria.
"<3

Avslutar dagens inlägg med att konstatera att "någon" börjat bygga bo i en av holkarna...<3
Livet...pånyttfödelse...vår...
(null)

Pånyttfödelse
❤️

Taggar: #pånyttfödelse#förstamötet#koalor#stillasig#rödhaken#kungenstal;

Kommentera inlägget här :