Hoppet, solljuset, läkandet

publicerat i Allmänt;
(null)
Nu slår blommorna ut i snabb takt :-)


Solen fick min dag. Eller kanske rättare sagt solen gav mig min dag. Vinden är äntligen svag. Solen värmer gott. Jag lapar D-vitamin och bränner troligen näsan. Humlan surrar, fåglar kvittrar, citronfjärilarna prålar....
Det är en underbar vårdag med lite försommarkänsla. 

Och hur tinar man den frusna själen? Den som lidit så länge nu. Ner i djupa mörkret och upp igen, sen åter ner....mardrömmarna som visade sig vara sanna...kroppen spänd som i ett skruvstäd...barndomens trauma...skadad...krossad...den eviga kampen...sveket...
Upp i ljuset och andas...nu vill jag bara tina och värmas...läka, återuppstå...hel blir jag aldrig i detta liv, det fattas för många bitar.

Efter allt jag gått igenom vet jag att jag är en stark själ. Men den är nött den där själen. En del av oss får helt enkelt för mycket att bära här i livet. (Jag vet uttrycket att "man aldrig får mer än vad man kan bära"...det gäller för många men inte för alla)

Jag har dock slutit fred med den lilla flickan inom mig. Vi vandrar hand i hand nu. Vi torkar varandras tårar. 

Förlåtelse...jag har förlåtit och förlåtit och förlåtit...men nu räcker det...för vad hjälper det när de jag förlåtit inte förstår vad de gjort...

Men, igår la Thomas DiLeva upp sin fina "Hoppets röst" på Fb. Finns på youtube. 
Den tröstade mig. Värmde mig.

Hoppets Röst

Jag tänder ljus för dig ikväll och önskar frid åt det som var 
Allt gick så fort och nu är glömskan som en vän
Jag drömmer att vi ses igen, att handen snuddar vid din kind
Allting blir nytt, tårarna ger oss liv igen
Låt förlåtelsen klinga i ditt bröst
Så föds hoppets röst
Så föds hoppets röst
Jag svek mitt sanna ideal
Du mena inte det du sa
Skrattet blev hårt så vi blev själar bakom stål
Vi spiller blod för ingenting vi tror att stolthet för oss in
Men vad är mod om det vill segra genom sår
Låt förlåtelsen klinga i ditt bröst så föds hoppets röst
Så föds hoppets röst
Låt förlåtelsen klinga i ditt bröst
Så föds hoppets röst
Så föds hoppets röst
Vi söker ständigt efter nåd vi letar alltid efter råd
Sen står vi kvar och ser hur livet snurrar iväg
Nu står vi nakna utan makt och ser ej livet som vår skatt
Vår svaghet är vår styrka om vi bara törs
Låt förlåtelsen klinga i ditt bröst
Så föds hoppets röst
Så föds hoppets röst
Låt förlåtelsen klinga i ditt bröst
Så föds hoppets röst
Så föds hoppets röst
<3

Kanske kan orden även trösta dig...

(null)
Hundar i solsken <3

Ta vara på solens strålar! Låt din kropp och din själ värmas. Du är sååå värdefull <3

Solljus
❤️

Taggar: #hoppet#solljuset#läkandet#hoppetsröst#denlillaflickan;

Kommentera inlägget här :