Hushålla

publicerat i Allmänt;
(null)
Solros 2018 



Att bränna böcker. Att visa sin makt och avsky genom att bränna religiösa böcker, heliga skrifter. Vad tror man sig vinna med det? Det är naturligtvis en provokation. Och en kränkning. 
Men man dödar inte en religion genom att bränna dess  skrivna ord. 

Ute i torpet igen. Här är så tyst och stilla. Inte ens ett löv som rör sig. Andaktsfullt på något sätt. 

Och precis när jag skrev ovanstående började det blåsa och regnet vräker ner...!!

Som jag mår nu måste jag hushålla med krafterna. 


Det jag inte förstår,
vänder jag mig bortifrån just nu
Skuld som inte är min att bära
lägger jag av mig
Begränsningarna behöver accepteras
men där är jag inte än
Planer läggs på hyllan
kanske någon gång ändå? 
Trött, måste vila
Trött på att vila

Svärmor hör av sig och undrar hur jag mår. Så mysigt med omtanke. Det värmer så <3

Och så finns kärleken där. Maken och hundarna. Så mysigt att ha "vilosällskap" av Balder. 
(null)
Sån här sovstil har han ibland min läkehund Balder :-) Han liksom gräver sig ner i täcket...

Ny vecka på ingång. Och ny månad. Nystarter. Men också tillbaka i gamla rutiner. Kanske ändå inte helt...corona kan ha förändrat en del. Nytänk. Nya lösningar, nya möjligheter. Förhoppningsvis. Har corona förändrat  (för) dig? 

Du är VÄRDEFULL! 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #hushållamedkrafterna#solros#brännaböcker#nystart;

Kommentera inlägget här :