Magiska band

publicerat i Allmänt;
(null)
<3


Då och då ser eller upplever jag det där "osynliga", det där kärleks/vänskapsbandet mellan människor. Varje gång så uppfylls jag av värme och glädje. Själar som hittar varandra. 
Det som inte har med familj eller släktband att göra. Utan något annat. Något starkt och fantastiskt. 

För mig är förklaringen självklar: vi har mötts i tidigare liv. 
Andra talar om kemi eller slump. 
Eller någon annan förklaring. 

Så finns det de som inte alls förstår eller ens känner igen vad jag pratar om. De som aldrig mött en ny människa och känt att den människan har jag träffat förr, "jag känner denna människa"...men hur och var och när? 
Eller att man plötsligt träffar någon som man klickar omedelbart med utan att ha träffats förut i detta livet. 

Känslorna behöver inte alltid vara positiva, man kan bli fruktansvärt arg och uppretad på en människa som man inte ens känner. Inte bara för personens åsikter, beteende eller utseende utan för att den personen väcker något inom en som man har svårt att förstå. 

Jag vet att du kära läsare antingen känner igen dig eller tycker att jag "svamlar" :-) Vi är lika, men olika. 

Väldigt varmt idag. Och åskan mullrar. Kroppen värker, vare sig jag vilar eller är uppe och rör på mig. Och nej, jag "gillar inte läget"!

I övrigt så säger jag bara: Heja dig Michelle Obama! I en politisk värld där lögner, hot och hat är vardag, är det skönt med en modig kvinna som talar klarspråk och sanningar! <3

Magiska band...magi i vardagen, något man plötsligt "ser"...<3 Kärlek <3 Själars möte <3

(null)


Magi
❤️

Taggar: #magiskaband#själarsmöte#kärlek#vänskap#modigkvinna#klarspråk;

Kommentera inlägget här :