Min kreativa barndom

publicerat i Allmänt;
(null)
Måndag 3 augusti. "Förvirrande" väder. När solen är framme är det svettigt varmt, när det är molnigt blåser en kall vind. 


12 år. Planerade för sitt födelsedagskalas i september. Hon dog när hon var ute och gick med hunden. Dödad. Skjuten. Av skott som var menade för kriminella vuxna män. Hon var på fel plats vid fel tidpunkt. 

Det är så otroligt hemskt...
Tankarna får gå till de anhöriga, familj och vänner...

(null)
Nu blommar "rävsvansarna"...

Tänk att det fortfarande blir stora rubriker när någon kändis "kommer ut" som homosexuell. "Jag är stolt över att vara gay", säger Darin. Ja, självklart ska du vara det!  <3

(null)
De härliga vinbären :-)

Idag kom en liten del av min kreativa barndom neddimpande i brevlådan. Tidningar, böcker, dikter som jag skapade som barn. Mamma har rensat (döstädat)hemma hos sig och hittade den här högen. Så kul att titta på och i. Läsa. Många bilder har ramlat ur, de som satts fast med tejp. Jag har alltid varit kreativ. Att skapa och uttrycka med ord och bild har alltid varit "min grej"...det är väl därför jag bloggar nu...:-)
(null)
Många glada skratt resulterade detta i i dag. :-)

För övrigt förstår jag kultur- och nöjesfolket som protesterar nu. Märkliga beslut om vad som tillåts och inte....

 Så fortsätter då denna coronasommar...håll avstånd! 

NAMASTE 
❤️

Taggar: #kreativbarndom#minnen#dödad#vinbär#kulturprotester;

Kommentera inlägget här :