Stilla tisdag

publicerat i Allmänt;
(null)
:-)

Stilla är ordet för dagen. Knappt ett blad rör sig. För det mesta. Så plötsligt kommer en vind...
Tyst är det också. Fågelsången har tystnat så här i augusti. 
Någon som såg den fantastiska fullmånen igår? Jag "bländades" av hennes ljus i natt. :-)
(null)
Nu har humlen fått sina söta små kottar.

Idag vill jag "låna" andras ord angående två aktuella frågor. Homosexualitet och slöjbärande. 

Ur Skaraborgs läns tidning: 
"Kyrkans grundläggande uppfattning är att Gud är hela tillvarons skapare. I den första skapelseberättelsen i Första Moseboken står det: "Gud såg att allt som han hade gjort var mycket gott." Allt var gott. Gud skapade inte människan utifrån särskilda förtecken - Gud skapade människan i en fantastisk mångfald. Om detta behöver vi samtala, om detta behöver vi undervisa."
Biskop Åke Bonnier

Ur Expressen:
Jasmine Al-Hadad från Göteborg utbildar sig till läkare, är ensamstående mamma och har spelat volleyboll på elitnivå – och bär slöja. 

– "Jag har haft friheten att utbilda mig, träna, leva helt fritt, inte varit begränsad alls. Hur är jag förtryckt?"

Tänk om alla kristna tänkte och förstod som biskopen...Och tänk om kvinnorna som bär slöja fick berätta om varför. Det finns slöjtvång och det finns kvinnor som frivilligt bär slöja...allt är inte svart eller vitt...

(null)
Innan solen kom fram. Kannan har stått ute ända sen midsommarbuketten hade gjort sitt. Insekten ville vara med på fotot. ;-)

(null)
En gammelhunds stil..."jag håller koll på er" :-)

(null)
Jag är tjatig med mina rosenbilder men de är ju så underbara. Perfektion!  <3

Önskar dig en fortsatt fin vecka! Var rädd om Dig! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #biskopensord#slöja#stillaochtyst#humlekottar;

Kommentera inlägget här :