Skål då!

publicerat i Allmänt;
(null) 
<3

Fredag. 7 augusti. 
+29 i skuggan och en lätt varm vind. 
Internationella öldagen, så skål då! :-)

Vad ska jag skriva om? Det finns mycket att skriva om men när värken tagit min kropp i besittning så finns inte orken. 
Och jag vill inte "gnälla" över mitt leverne eller sprida negativitet, så det blir ett kort inlägg idag. 
Hundarna vill inte vara ute i värmen, de söker skuggiga platser inomhus. 

Det maken planerat göra blir inte gjort. Inte idag. Det kommer svalare dagar. Han har en lista över "det som ska göras" och checkar av allteftersom. Men nu har listan inte minskat på ett tag. Det betyder inte att maken varit "lat" utan att han fixat sådant som inte står på listan. ;-) Det känns lite konstigt att inte checka av...:-) "Skriv dit det efteråt då", säger jag. Sen skrattar vi åt tanken. :-)

Ikväll blir det kräftor och västerbottensostpaj (långt ord). Mums! 

Önskar Dig en riktigt fin helg! Var varsam med dig. 

Kärleksljus och Hoppfullheter 
❤️

Taggar: #skål#öldagen#värme#kräftor#lista;

Kommentera inlägget här :