En ljus känsla

publicerat i Allmänt;
(null)

Jag ger inga löften. Jag kan inte spå. Men när det gäller framtiden, det nya året, så har jag en ljus känsla. 

Det hade jag inte förra nyår. När alla andra såg positiva tecken i skyn, satt jag där som en "glädjedödare" med min skepsis. 

Men...jag kan ha fel...förhoppningsvis inte :-)

Vad känner du?

Ut med det gamla, in med det nya...:-) När jag hör eller läser de orden tänker jag på min och makens utrensningar i samband med företagsflytten och i övrigt! Oj, vad vi rensat! Det är en sån skön känsla. Den känslan bevarar jag men samtidigt så tänker jag: det finns mer, mycket mer att rensa ut...Det tar vi nästa år ;-)

Nytt då? Nja, lite nytt har det blivit. Absolut inget mer än nödvändigt. Det räcker. 

(null)

Och plötsligt var det vinter. Om än blöt men det vita lyser upp. 
(null)
:-)

(null)


Till dig som känner dig ensam:

Jag strör glitter i ditt hår

Jag skålar på distans


Jag bjuder upp till dans

Du där, jag här


Vi räknar de tolv slagen

Och plötsligt är det nyårsdagen

2021

Skål! 

Och 

Gott Nytt År! 

<3

(null)     

Det mörknar nu här i skogen. Vi tar det lugnt. Gammelhunden sover. Tänk att han är med oss detta nyår också. :-)

(null)

Nu får vi alla önska oss en riktigt ljus framtid. Ett bra år för oss alla. Ett år fyllt med glädje, omsorg, mänsklig värme. 

Varmt tack till alla som följt mig detta år!!! <3

Änglaljus och Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️


Taggar: #nyår#enljuskänsla#utmeddetgamla#skål#glitter#ljus#kärlek#värme#hopp;

Kommentera inlägget här :