Meningsfullt

publicerat i Allmänt;
12 december 

Lucka 12

(null)
I morgon är det lucia. Har sett att många luciatåg går utomhus i år. Det är så det får bli detta annorlunda år. 

Dagens positiva:
Människor som sprider fakta och bevis istället för lögner och "hitte på"

Dagens negativa:
Människor som som sätter likhetstecken mellan åsikt och fakta

(null)
När vädret bara är grått, grått, grått vänder jag mina blickar mot den varmt röda amaryllisen...<3

Det kom lite snö, blötsnö som nu regnat bort. Undrar om det ska vara så här hela december? 

Jag har börjat med "julkortsskrivandet". Det går med några i taget. Erkänner att jag gillar julkort, både att få och ge. Mest att ge. Vet att folk blir glada att få. En del blir kanske stressade för att de inte hunnit eller glömt skriva eller inte har möjlighet. Så hoppas jag att ingen av de jag skriver till känner...Jag ger inte för att få. Inte för att jag är en "god människa" utan för att jag gör det jag  tycker är meningsfullt. 

Trump, corona, vaccin...jag vilar från åsikter och nyheter idag. :-) 

Hoppas att du har en fin lördag!!!

(null)


Kärleksljus
❤️

Taggar: #meningsfullt#gråttväder#luciautomhus#åsikter#fakta#rödamaryllis;

Kommentera inlägget här :