Vila ögonen

publicerat i Allmänt;

"Oj, förlåt, väckte jag dig?" Frågade jag när jag kom på min svärfar med att ligga och snarka i soffan på eftermiddagen. 

"Nej, jag sov inte, jag bara vilade ögonen", svarade han och plirade mot mig. 


Jag gillar det där med att "vila ögonen". Att blunda en stund. Vila från alla intryck. Och råkar man somna, då behöver man sova. :-)

(null)

2 december

Lucka 2

(null)
Världens minsta adventskalender? Den mäter bara 7,5x5,5 cm. <3

Dagens positiva:

Att det finns en sån otroligt massa bra böcker utgivna nu som man bara vill ha! Svårt att välja....

Dagens negativa:

Att det är så svårt att välja vilka böcker man ska önska sig när det nu finns en sån massa bra att välja mellan...

(Det finns självklart både mer allvarliga "problem" och gladare nyheter men nu fick det bli detta ;-)

Jag har nyss beställt en bok och önskat mig en bok. Hoppas tomten tycker att jag varit snäll....:-)

Nu ska jag kolla "julsakerkartongen" för att välja ut vad som ska fungera som pynt i år. 
Det är många val under livets gång, somliga mer positiva och glädjefyllda än andra...eller hur? 

Kom ihåg att "vila ögonen" ibland. :-)

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #vilaögonen#andradecember#världensminstaadventskalender#önskaböcker;

Kommentera inlägget här :