Hunden i fönstret

publicerat i Allmänt;
(null)
Hittade på Fb...;-)

Ja, så blev det fredag. 
Maken är på begravning. Hundarna är hos yngste sonen. Jag är ensam hemma :-)
Dammsugaren och dammtrasan är mina bästa vänner idag. Eller ja...bästa redskap i alla fall för att få till lite rening av rummen. Så mycket som jag orkar. Försöker lära mig att "lite grann i taget funkar också"...

Mycket prat om straff nu för tiden...

Tror folk verkligen på allvar att brottslingar blir avskräckta av strängare straff? Att de tänker att "nej, det här brottet törs jag inte göra nu när man får fyra år istället för tre om man åker fast?" Självklart strängare (längre)straff för att skydda oskyldiga människor, för att signalera hur allvarligt brottet är. Livstid borde vara livstid. ...men för att stoppa brotten fungerar det inte...
Jag är så less på den ensidiga debatten...
Politikerna kastar skulden på varandra hela tiden. Istället för att ta gemensamt ansvar för det samhälle vi byggt upp. 
Det finns inga snabba fix...

Bara lite funderingar så här på fredagen...

(null)
Hm...vem har ställt den där i fönstret?  :-D 
Balder kollar läget...

Happy Weekends! 

Kärleksljus
❤️






Taggar: #happyweekends#hundenifönstret#avskräckandestraff;

Kommentera inlägget här :