Till eftermiddagsteet

publicerat i Allmänt;
Jag tar mig en kopp Gutete med honung. Gott. Det är eftermiddag. Lördag eftermiddag. Ute är det kallt och grått. Till och från blåser det. Inne sprakar brasan i öppna spisen. 
Bläddrar genom nyheterna i mobilen. Kanske, kanske finns där en positiv nyhet? 
Ja! Men se där. Den där Duplantis, nu har han gjort det igen! Slagit nytt världsrekord i stavhopp. 6.18!!!! Med massvis av marginal! Kul! Grattis! 

15 februari
Internationella barncancerdagen
Geléhallonens dag

Det första, något verkligt viktigt att uppmärksamma. Barncancer...forskningen går framåt men mer bidrag behövs...hela tiden...
Barncancerfonden uppmanar oss alla att tända ljus idag. <3

Det andra...ja, det är ju gott :-)

(null)
Det finns skönhet i naturen även dessa grå dagar. 

Jag har gjort några "måsten" idag. Sen vila. Är inne i en process som handlar om att komma till någon form av acceptans av nuläget...och berömma mig själv för det lilla jag trots allt orkar göra...svårt...:-( Jag har misslyckats förr men kanske är det dags att lyckas nu? 

Hoppas att din lördag är en bra lördag, efter dina behov och din "smak" :-) 

Kärleksljus
❤️



Taggar: #eftermiddagste#duplantis#skönhetigrådag#acceptans;

Kommentera inlägget här :