Årsringarna

publicerat i Allmänt;
(null)
Årsringarna. Jag har inte kunskap att läsa av bra eller dåliga år men jag ser skönheten i mönstret. Regelbundenheten och avvikelserna. Mörkret och ljuset. Där finns skönhet. Livsberättelsen. 

(null)
Livsmönster

(null)
Mörkret och ljuset. Vad hände här? 

(null)
Inre och yttre påverkan. 

Och mina egna "årsringar"...hur ser de ut? Nu tänker jag inte på de som sitter runt midjan utan mer på de i själen. ;-) Har hjärtat årsringar? 

Jag tycker om cirkelmönstret. Som månvarv. Vi har alla våra bra år och mindre bra år. Den stadiga kärnan och den inre kretsen. Som håller även när man känner det som om man träffats av pilar rakt in i hjärtat. Och så ljuset, ibland svagt som bara sipprar in, andra gånger starkt och oemotståndligt. Upplysning. På gott och ont. Kyla och värme. 

Jag skulle kunna filosofera hur länge som helst över detta, men jag låter dig filosofera själv. :-) Kanske är du också fascinerad av naturens mönster? 

Det är grå tisdag med rå, fuktig luft. Undrar om det hinner komma någon snö under januari? 

Kungen har namnsdag idag. Liksom alla andra "Karlar". ;-) Karl och Karla. Grattis!

Kärleksljus
❤️
(null)
Kom plötsligt att tänka på min målning...verkar ha varit inspirerad av naturens mönster där...:-)

Taggar: #årsringarna#naturensmönsterochformer#braochdåligaår;

Kommentera inlägget här :