Sparvöga

publicerat i Allmänt;

Jag antar att jag inte var ensam om att se minneskonserten för Marie Fredriksson. Och att jag inte heller var ensam om att fälla en och annan tår. 


SPARVÖGA
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv... känner liv
Vår tid är nu, en svartvit bild
som blir till färg om du vill
Så många val, så svårt å se
när dina bruna ögon vill se mer
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv
Du lilla sparvöga flyg över ängarna
Dröm dina drömmar så länge du känner liv... känner liv
Tiden den går, livet är så kort
Allt för kort för att gömmas bort
Så gör det du vill och blomma ut
Njut av din spegelbild, vår tid är nu
<3 Marie Fredriksson <3

Visst känns det som om vintern är på ingång? I alla fall här i mitt lilla hörn av världen. Vinden är kall och marken är frusen. Drömmen är att det kommer lagom mycket fin vit snö för naturen att vila under. Lagom mycket för vintersporter. Och under lagom kort tid. Tidig vår tack! ;-)

(null)
Efter promenader är det gott att sova en stund...<3 <3

Under veckan som gått har vi fått lära oss ett nytt ord: coronavirus. Ett virus som sprider sig väldigt snabbt. Obehagligt och inte så lite skrämmande. :-( Måtte läkarvetenskapen hitta något vaccin eller läkemedel snarast.

Nu står gammelhunden och tittar på mig. Hans ögon och kroppsspråk säger: "nu är det dags för mat!" Men det är det inte...Hans matklocka lever sitt eget liv ;-)

Till sist hoppas jag att vi under kommande vecka får uppleva positiva saker och läsa glada nyheter. <3

Hoppfullheter
❤️





Taggar: #minneskonsert#sparvöga#virus#hopp;

Kommentera inlägget här :