Leve Kärleken

publicerat i Allmänt;


"Det går flera tåg", säger maken tröstande, när jag förklarar hur ledsen jag är över att fibromyalgin tog möjligheten att åka till en väns cafe, ifrån mig. Allt var planerat och förberett men...

Ute regnar det...mycket...ihållande är väl meteorologernas ord...

Vi talar inte så mycket i klartext om det, men undermedvetet, i förtäckta ord, kommer det fram. Det gäller vår gammelhund. "När?" "Efteråt". Man kan aldrig förbereda sig för sorgen och saknaden, det vet vi sen förr. Han är inte sjuk, bara gammeltrött med inslag av plötsliga livliga stunder. :-) Unge Balder har blivit allt kaxigare mot honom, vill visa att "här är det jag som är hund". Men det finns mycket kärlek dem emellan också. <3
(null)
Favorit i repris <3 <3

Det ska visst bli varmare och soligare. Det behövs för just nu börjar det kännas lite höstligt...men vi har ju en hel sommarmånad kvar! Som strax är här. Härliga augusti. 

Stina Wollter skrev något bra på Instagram. Jag tror det var så här: 
"Hösten viskar"
"Jag lysssnar inte"

På tal om höst så är uppmaningen från Tegnell: "fortsätt jobba hemma i höst!"

Dagens Trump: "Ska vi skjuta upp valet?"

I morse innan regnet föll trippade det omkring ett flertal sädesärlor här på gården. Lite "tufsiga", helt klart ungar. <3

(null)
Det är Pride-vecka. Leve kärleken! I alla dess färger och nyanser! <3 <3 <3

Leve Kärleken
❤️


Taggar: #pride#levekärleken#ihållanderegn#detgårfleratåg#gammelhunden;

Kommentera inlägget här :