Regnbågen

publicerat i Allmänt;
Jag tänkte i stort sett hela dagen igår: "sol och regn i omgångar...hm...borde bli regnbåge!"
Och ja, på kvällen kom den!
(null)

(null)

(null)

Jag vet att regnbågen är ett naturligt fenomen men det är ändå något magiskt över den. Den slutar aldrig fascinera och den är fantasieggande. Vad finns vid bågens ände? En skatt? Sagorna är fulla med regnbågar. Konsten likaså. 

Och hur var det nu? Med färgerna?
Ordningen mellan färgerna är alltid den samma i regnbågen. Utifrån räknat i den primära regnbågen är färgernaröd, orange, gul, grön, blå, indigo och violett.
(Källa: Wikipedia)

Pajen jag bakade igår blev väl "sådär". Lite för hård. "Det beror nog på att gamla ugnen är så ojämn", säger min son diplomatiskt medan maken undrar om "vi äter skorpor"? Tack för den! Men pajen var faktiskt god! 

Har provåkt eventuell ny bil. Fullt godkänd. :-)

Märkligt väder. Kallt och varmt om vartannat. Sol och moln och ibland tar det i och blåser ordentligt. Häromdagen gick vårt parasoll sönder i vinden. Det hade några år på nacken och var solblekt men det kunde gott få hållt sommaren ut.,

(null)
Väntar på husse...

Nu åker ungdomarna till bästa restaurangen. Axmar Brygga. Dem väl förunnat. :-)
Men Balder gnyr. "Ni får inte lämna mig!" 

Så vi tar hand om en "övergiven" hund och äter resterna från gårdagens mat. Det är bra det med. :-)

Var rädd om Dig!

Kärleksljus
❤️



Taggar: #regnbågen#skatten#oajen#övergivenhund#regnbågensfärger;

Kommentera inlägget här :