Söndagstankar

publicerat i Allmänt;
(null)
En av mina favoritblommor är definitivt Rödklövern. (Eller Skogsklövern, de är lika varandra) <3

Ibland kan jag, som många andra, inte låta bli att ifrågasätta om det verkligen finns en god gud...som idag när jag lyssnar på sommarvärden Sofie Sarenbrant när hon berättar om de sexuella övergrepp hon utsattes för i sin barndom...och om hennes skuld-och skamkänslor medan förövaren slapp undan...om hennes ångest och kriser...behovet av upprättelse...
Men Gud! Hur kan du tillåta detta? Så oerhört många som utsätts och så oerhört många förövare som kommer undan...
Jag vet, Gud, du gav människan rätt att välja mellan gott och ont, men Gud, barnen, offren, de kan inte välja!!!
Allt detta lidande...jag vet...jag känner delvis igen mig...sveket från vuxenvärlden...ingen att berätta för...

Starkt av Sofie att berätta! Väldigt starkt! All heder till henne! 

(null)
Det är Ängsklockans tid nu. 

Alltfler länder stänger ner igen. Coronan släpper inte sitt grepp. Hur ska det bli?

Och hur ska det bli med regeringen? Kommer MP dra sig ur? 
(null)
Wisti...

Fortfarande varmt men svalare. Mer "normalt".
Under veckan går juni över i juli. 

Jag har lärt mig ett "nytt" ord: "säsongat"...behöver väl knappast någon förklaring men det handlar alltså om människor som under en säsong är på en viss plats...år efter år...
Var har du säsongat? :-)
(null)
Jag och hundarna önskar dig en riktigt bra vecka. <3

Kärleksljus
❤️

Taggar: #hurskadetbli#säsongat#finnsengodgud#sexuellaövergrepp#sommarvärd#rödklöver;

Kommentera inlägget här :