Politiskt obekväm

publicerat i Allmänt;
Det var många som läste bloggen igår. Flera uppskattade det jag skrev men jag förstår att en del tycker att jag är politiskt obekväm. Men jag är jag och för mig är det viktigt att värna människors rättigheter och att kämpa för medmänsklighet och rättvisa. Jag är inte from i kyrklig betydelse, inte ens kyrklig, men jag håller hårt på Gyllene regeln och annat bra som Jesus förmedlade. 
(null)
En regel som återfinns i de flesta religioner. Uttryckt på olika sätt men med samma andemening. 

(null)
Ett bra svar på tal till moderatledaren. 

——————-

Rekommenderar varmt serien "Blattarna som byggde Sverige". Mycket intressant. Nutidshistoria. Och en sak är säker: det här med rasism är absolut ingen ny företeelse i vårt land!  

Blötsnön är tillbaka här och mer kommer de närmaste dagarna...

Lite mer klokskap:
(null)
Lite fräckt kan man väl översätta det till : "smaken är som baken, delad."  ;-)
Det har smugit sig in ett "bå" istället för ett "på"  i bildens text, ber om ursäkt för det....

(null)

Glad nyhet från sportvärlden: 
Två svenska skidtjejer på prispallen idag i U23-VM. Ett guld och ett brons! Tack Ebba och Emma! Och grattis! 

Var rädd om Dig!
Du är värdefull! 

Hoppfullheter
❤️



Taggar: #politisktobekväm#gylleneregeln#asylrätten;

Kommentera inlägget här :