”Svenska folket?”

publicerat i Allmänt;
(null)

Jaha...säger sinnet. 
Näää...säger kroppen.
Med möda tar jag mig ur sängen. Det värker i hela kroppen från topp till tå...

Nyheterna är fulla av Coronavirusets härjningar och konsekvenser. 
Tvätta händerna med tvål och vatten, råder smittskyddsläkaren när tv undrar vad han tycker om att munskydd och handsprit tagit slut på apoteken och säljs dyrt på nätet. Vi kan inte använda munskydd på rätt sätt menar han. Och munskydd och handsprit behövs inom vården. 

Bilderna från gränsen mellan Turkiet och Grekland är fruktansvärda. Stackars människor. 

70 miljoner människor i världen är på flykt. Varannan sekund tvingas ännu en människa att fly.

Då man trott sig se allt det mörker som människor delar med sig av. Så inser man att hatet och cynismen inte har någon gräns. Han dyker upp där vid gränsen, han som är partiledare för det största partiet i vårt land. Han delar ut flygblad med text om att "Sverige är fullt, kom inte hit." Undertecknat: Svenska folket och SD.....
Näää, jag tappar alla ord för min ilska!
Jag tillhör uppenbarligen inte "svenska folket".
Jag önskar självklart att ingen behövde fly men världen ser ut som den gör. Och vad man än tycker eller vad man önskar så beter man sig inte på detta avskyvärda sätt! 

Önskar att man kunde få vakna upp en morgon och inse att allt detta bara var en mardröm. Det kunde få snöa och regna men rasismen skulle inte finnas i verkligheten...

Välj medmänsklighet! 
Och tvätta händerna med tvål och vatten! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #cynism#flygblad#corona#tvålochvatten#snö;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Agneta Smedsaas Löfvenberg :

Så väl formulerat! Instämmer!

Svar: Tack!
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :