En fin lördag

publicerat i Allmänt;
Glömde säga Grattis till Dagny igår. Grattis till 108 åren! Du är otrolig och fantastisk, Dagny! Vi är ju bloggare både du och jag! :-)  

En som bara blev 71 är Kristina Lugn. Vila i frid Kristina!

Äntligen orkade jag ta emot besök idag. Yngste sonen med fina flickvännen. Så mysigt och kul! Och jadå, vi höll avstånd. Sitta ute och fika gick bra en stund innan det mulnade och började blåsa riktigt kallt. I morgon ska det regna och kan t o m komma snö...regn behövs för att vattna jorden men snö...nej, tack!

Det är redan kväll när jag skriver detta. Ska väl ta det lite lugnt. :-)
(null)

Hoppas att du har en lördag som är precis så där som du vill ha den. Tyst och stilla eller festlig och fartig. Kanske jobbar du. 

Avslutar med en dikt av Kristina Lugn. 

Sorgen har en näckros i sin sjö.
Där ska jag ansöka om uppehållstillstånd
och möta min blick 
i det fridlysta landskapet
mellan min förlust
och mig

Och sedan ska ni ta ifrån mig vapnen
och knäppa min händer
och sluta mina ögon
och öppna buren 
och låta min fågel flyga
i verkligheten
<3


Du tar väl hand om dig?

Kärleksljus
❤️

Taggar: #enfinlördag#dikt#kristinalugn#besök#mysigt;

Kommentera inlägget här :