Håll mitt hjärta

publicerat i Allmänt;
(null)


Det känns tomt och konstigt när någon man tyckt om inte längre finns här på jorden....

Sitter i tankar. Minnen. Svårt att släppa. Svårt att greppa. Sen kommer tankarna till de anhöriga. De som står mitt hjärta nära. Ber om kraft till dem. Tröst. Värme. Kärlek. 

27 maj. 
Igår sommar, idag...tja, försommar? Lite dystert, mulet, lite regn, lite kallt...
Hundarna vill inte vara ute någon längre stund. Vi myser inne. Balder får "pälsvård", han älskar det, men klippa klor...nej du, försök inte! :-)

(null)

Idag är det "muffinsdagen" och "ostens dag" ! Gott , gott! 

Jag kommer på mig med att nynna på en av de vackraste sånger jag vet. Du kan den. Här kommer den: 

Håll mitt hjärta, håll min sjä!
Lägg mitt huvud i ditt knä
Säg att du menar
Och vill mig väl
Håll mitt hjärta, håll min själ
Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer
Och gör mig hel
Ta mitt hjärta, ta min själ
Håll mitt hjärta, håll min själ
Låt mig bara stanna här
Så allt jag ber dig, allt jag begär
Håll mitt hjärta, håll min själ
Håll min själ

Text: Björn Skifs

(null)


Var rädd om Dig! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #hållmitthjärta#villmigväl#tomheten#regn#varräddmdig;

Kommentera inlägget här :