Vårsolens glans

publicerat i Allmänt;
Visserligen regnar det här idag men ändå:
Glad såsom fågeln

||: Glad så som fågeln i morgonstunden,
    hälsar jag våren i friska natur'n.
    Lärkan mig ropar och trasten i lunden,
    ärlan på åkern och orren i fur'n. :||

||: Se, hur de silvrade bäckarna små
    hoppa och slå, hoppa och slå.
    Vänliga armar kring tuvor och stenar!
    Se, hur det spritter i buskar och grenar
    av liv och av dans, av liv och av dans
    i den härliga vårsolens glans! :||

    Herman Sätherberg

Hurtigt och vackert, eller hur. Själv är jag varken hurtig eller vacker, där jag ligger i min säng med en kraschad kropp. Ja, jag kallar det så när skovet tar tag i hela mig och i stort sett ingenting i kroppen fungerar. Det går över...så småningom...

Om jag förstått det rätt så skötte sig svenskarna bra igår. Många följde rekommendationerna. Tack! Hurra för oss! :-)

(null)
Maj 2017

1 Maj. Välkommen maj månad. Tidigare när jag tänkte på maj som då kändes så långt bort, så tänkte jag att "då är nog pandemin över."....men nej, säger herr statsministern och manar till fortsatt tålamod och att rekommendationerna fortsätter gälla. Jag gillar att han säger  som det  är utan att linda in fakta i några sköna halvsanningar. 

1 maj utan röda fanor och demonstrationståg...ja, i år är det annorlunda. 

Att vår värld är ojämlik och med stora kontraster mellan rik och fattig syns tydligt på denna rubrik: 

"Kändisarnas nödrop i krisen: vill ha botox", 

Kanske bra att lära sig leva utan botox en tid? Att se ut som man faktiskt gör? Att man inte dör av en rynka i pannan? ;-)

(null)Här är en som inte behöver botox ;-) Balder för precis ett år sedan...<3

Nu önskar jag oss alla en solig och skön maj månad. Livet känns så mycket lättare när solen värmer kropp och själ. 

Var rädd om Dig! Behåll dina drömmar och positiva tankar om framtiden. Sörj också när du behöver det. Tvivla och var arg. Alla känslor är tillåtna. Du är inte ensam. 


I vårsolens glans

❤️


Taggar: #ivårsolensglsns#kraschat#skov#välkommenmaj#utanrödaflaggor#balder#botox#allakänslor;

Kommentera inlägget här :