Vilken tur vi har!

publicerat i Allmänt;


Så blev det då en sån där mytomspunnen dag igen. En fredag den trettonde. I grå november. :-) 

Kan man ju ha olika inställningar till och olika erfarenheter av. Jag har tidigare googlat och skrivit om talet 13 och om fredag 13, så det får vara idag. Otur eller otursdag/nummer? Eller inget av det? :-)

Nåväl, inställningen till varandet är väl lite olika hos oss nu... :-)

(null)


(null)

Jag är så glad att jag klarar av längre promenader nu. De är inte "långa" men längre än förut...Jag som alltid älskat att gå, promenera, vandra, strosa...önskar att mina ben åter ska bära mig som de förut gjort...

(null)
Skönhet i november. Om man stannar upp och vill se det :-)
(null)

Igår;
Maken och jag konstaterar vid middagsbordet att vi kanske börjar bli mer än vanligt "knäppa" när vi bara gaggar en massa smörja som vi sen garvar åt...hm...varit "isolerade" för länge? ;-) Annat är det de kvällar vi löser världsproblemen efter ett glas rött...;-) Inga problem! Hi hi...

Vi pratar mycket allvar också. Om läget. Pandemin och USA-valet t ex. Vi oroar oss båda för hur allt ska bli. Vi retar oss på vissa politiker och på allt märkligt, som konspirationsteorierna bl a. 

(null)

Det är fredag. Ikväll ser jag på Skavlan eftersom en av de klokaste och intressantaste människorna är med: Björn Natthiko Lindeblad. :-)

(null)

Naturen finns där, med skönhet, vila, läkning, även i grå november. Även fredagen den 13. Vilken tur vi har! :-) 

Coronatider är svåra tider. Prövotider. Oviss framtid, restriktioner...men vi kan hjälpas åt att ta oss igenom denna kris...
Avstånd. 
Avstå. 

Och en förbaskat massa tålamod! ;-)

Ha en fin helg! Gör det bästa du kan av varandet! <3

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #tur#otur#inställning#varandet#fredagendentrettonde#naturen#bensombär;

Kommentera inlägget här :