Lättnad och Tacksamhet

publicerat i Allmänt;
Grattis alla härliga pappor idag på Fars Dag!!! :-)
(null)
Makens farsdagsbukett från sönerna. Helt underbar! <3


Jag känner ingen eufori angående valresultatet men en stor, befriande lättnad. Jag citerar Carl Bildt: "Nu blir det en fullt normal människa i Vita Huset" :-)
(null)

Att hela ett land som splittrats och gått sönder, nej, det kan ingen ensam man/kvinna göra men Biden har i alla fall en intention att göra vad han kan. Gott så. Jag är tacksam över att han vill återsluta till Parisavtalet och upphäva Trumps beslut att lämna WHO. :-) En bra början. 

Och så glädjen över kvinnan vid hans sida: Kamala Harris <3 Det här är stort, det här är historia! Jag är så glad och tacksam över de modiga, starka kvinnor som genom åren kämpat för att det som nu sker skulle kunna ske...!!! <3
Hur Biden ska hantera Corona, det återstår att se. Ett första steg är väl att inse hur allvarlig denna epidemi är. Den insikten har han nog redan. 

Hur länge sittande president tänker streta emot och bete sig illa...tja...vem vet? 

Suck 
Lättnad
Det var mina tankar och mina reaktioner på valet. Alla har sina egna. De likgiltiga förstår jag mig inte alls på. De som inte förstår sambanden eller inte bryr sig om moders Jords bästa. 

Bara "måste" dela denna som jag "lånat" från Fb:
(null)
:-))

Söndag. Eftermiddagsmörkret lägger sig över stan. Maken och jag har gått och gäspat hela dagen. Det är en "sån" dag. 
Önskar dig en mycket fin vecka! 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #lättmad#tacksamhet#farsdag#blommor#usa#biden#harris#historia#gäspar;

Kommentera inlägget här :