Morgoneld och aftonrodnad

publicerat i Allmänt;
(null)
I går morse tog maken detta vackra kort. Ser nästan ut som eldflammor på himlen. 

Det blåste upp under eftermiddagen igår. Och i natt piskade regnet ner och det blåste mycket kraftigt. Det dånade och jag tänkte att nu faller det väl något träd över gården. Men tack och lov var det bara soptunnan som fallit omkull. Allt efter som dagen gått har vinden lugnat ner sig och temperaturen sjunkit. Från + 10 i morse till 0-gradigt nu i eftermiddag. 

Och min kropp reagerar som vanligt vid temperaturväxlingar: aj, aj, aj....


(null)
Aftonrodnad. Så vackert nu. 

Löfven har kallat till pressträff igen. Undrar vad det är nu då? Kan det vara munskydd? Är så less på alla "bra eller dåligt"...ett evigt tjafsande...för den som vill använda: det är inte förbjudet! :-)

Igår fick mor och svärmor blommor från mig och maken. En liten tröst i mörk höst. De blev båda väldigt överraskade och glada! <3

Ikväll är det hockey. Tillhör sällsyntheterna numera eftersom så många spelare har/haft corona...

Jag tänker börja lyssna på en ny ljudbok. Blir nog Natthikos "Jag kan ha fel"...

Vi ligger ju ofta lite "efter" jag och maken, så när säsong 4 av "Crown" nu går på Netflix, tittar vi på säsong 3 ;-). Wow vad bra och välspelad denna serie är!!!

Glöm inte: 19 november är det internationella mansdagen :-)

Tänd ljus i mörkret!
Tänd hopp i orostider! 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #morgoneld#aftonrodnad#kraftigblåst#crown#nyljudbok#hockey;

Kommentera inlägget här :