Vackrast när det skymmer

publicerat i Allmänt;
Måndag 23 november 2020. 

(null)
Fåglarna lämnar oss för sydligare breddgrader. Jag gillar den här hjärtformade formationen <3 Farväl, kom snart tillbaka! 

Bär du hatt? Det är internationella hattdagen idag :-)

(null)

Det är också S:t Clemens dag. S:t Clemens var en påve i Rom från år 92 till 99 och han vördas som martyr och helgon. Sjöfararnas helgon.  Clemens är latin för "den milde". För min del för orden S:t Clemens mina tankar till mitt favorithotell i Visby. Hotell S:t Clemens. Hoppas att det går bra för dem i dessa coronatider...<3

(null)
Tillbaka på gården efter dagens promenad. 

Jag lyssnade inte på statsministerns tal igår men jag har läst delar av det. Förstår hans irritation över alla som inte tar pandemin och restriktionerna på allvar. Människor dör, människor blir svårt sjuka, många är sjuka en lång period...ändå finns det de som fortfarande hävdar att det bara är en vanlig flunsa och att det "minsann dör fler i vanlig flunsa"...Siffror hit och siffror dit. Statistik. Alternativa fakta osv....allt för att misstänkliggöra och hitta syndabockar. Aldrig har det väl funnits så många självutnämnda "experter" som nu....suck....

(null)
Gamla ladan i skogen förfaller alltmer. Åldrandet har sin skönhet :-)

(null)
Det är vackrast när det skymmer....<3

Du är väl rädd om Dig? 
Bra! :-)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #vackrastnärdetskymmer#stclemens#påve#hotell#alternativafakta#självutnämndaexperter;

Kommentera inlägget här :