En solig onsdag

publicerat i Allmänt;
(null)
När vi tar vår promenad sammanstrålar vi med vän  och hundvän vid sjön. Santos älskar att bada!  Och våra hundar står som vanligt och bara tittar på. "Han blir ju blöt!" :-) Jag gillar ringarna på vattnet;-)

Det är onsdag 2 juni 2021
Varmt och soligt och en skön vind. Tacksam <3

(null)
Titta! I år kommer rhododendron att blomma!!!


Han kliar sig i huvudet och bläddrar i manualen. Ger ifrån sig en liten suck. "Är det något som är fel". Undrar jag. "Nja...det..." Muttrar maken.   Den gamla grillen har gjort sitt och den nya tar form....Det kommer att bli så bra! :-)

(null)"Sommarjobb"


Det där jag skrev om allt som var "första" igår, det fick en mindre kul fortsättning på natten...då jag upptäckte den...första fästingen...På ryggen förstås...

Bara jag nu inte får borrelia...vet hur det inte bara handlar om hudrodnad och irritation...det finns i kroppen också med olika sorts symtom...har haft...det räckte...


Stöter på orden " individualismens tid". Det är den tid vi är inne i nu. Inte underligt att populismen frodas... Visst är det bra att leva i sån välfärd att man kan "satsa på sig själv" och att vi ser att vi är individer. Men...vi får ju inte heller glömma bort att bry oss om varandra. Vi behöver varandra. Och faktum är ju att alla inte har vare sig tid eller råd att "satsa på sig själva"...

Kanske har coronan hjälpt oss att bli mer medmänskliga? Eller är det precis tvärtom? 


Omsorg

♥️


Taggar: #solig#onsdag#hundsombadar#nygrill#sommarjobb#fästing#individualismen;

Kommentera inlägget här :