Det som komma ska

publicerat i Allmänt;
Natten till denna dag, 18 mars 2021, ser jag ut genom fönstret. Stjärnhimmel och nymåne. 

Månen är ny. 

En skära.

Ett kommatecken.

Tecken på det nya som komma ska.


Vad det nu än är...

(null):-)

Boken "Jag är inte död" har jag nu "lyssnat ut". En upplevelse som jag måste smälta. Långsamt. Hjärnan går på högvarv och känslorna svallar. Vad allt har inte vi människor förstört för varandra och oss själva, i religionens, i guds namn...Jag blir inte förvånad, det finns igenkänning, men jag blir både upprörd och ledsen. Att föräldrar väljer församlingen före sin homosexuelle son...villkorad kärlek...så svårt att förstå....
Det handlar ju om en sekt, Jehovas Vittnen. Men bilden av en sträng Gud finns ju även inom andra samfund. 

(null)
<3

Att ta avstånd från sitt barn för att det kommer ut som homosexuell...finns ju även hos icketroende. Hur kan man? Det handlar om kärlek...KÄRLEK <3

————-
En kär vän skrev att hon kände sig som en "urvriden trasa" nu i coronatider. Den känslan delar jag med henne. 

Dagens citat hittar jag på Fb idag:
"Att åldras är som att bestiga ett berg. Man blir lite andfådd men får en mycket bättre utsikt"
Ingrid Bergman 

(null)
Det som komma ska...inte än på länge...medn det kommer att ske...blomningen kommer åter...<3

Kärlekskraft 
❤️

Kommentera inlägget här :