Jag borde ge upp

publicerat i Allmänt;
Det är den 11 mars 2021 och jag borde ge upp kampen för sunt förnuft, personligt ansvar och medmänsklighet gällande pandemin. Men jag vore ju inte jag om jag gav upp. :-) 

(null)


Det är så lätt att skrika om frihet. Men man glömmer att frihet inlockad innebär ansvar. Frihet under ansvar. Jag är inte den enda människan på jorden, jag har människor omkring mig. De vill också ha frihet. Vi i vårt land är privilegierade, vi har mycket frihet, vi kan påverka via demokratin. När nu något nytt för oss inträffar som vi inte riktigt vet hur vi ska hantera måste vi pröva oss fram och ställa upp kollektivt. För vår egen frihet och för varandra. 
Det är en jättesvår situation för många, konkurser, ensamhet, depressioner...men hur många hade dött eller blivit svårt sjuka om vi inte hade haft våra restriktioner? 
Jag skriver om detta nu igen för att inte bli tokig. Min hjärna får snurr av all märklig desinformation...

Jag lovar att skriva om annat framöver! :-)

Återkom gärna och se om jag håller mitt löfte ;-)

Här blåser det och snön virvlar ner. Förstår att det varit och är värre i andra delar av landet. Hoppas att alla tar det lugnt i trafiken. 

Var rädd om Dig!!!
Och sov gott! 
Änglar vakar vid din sida.
<3

Kärleksljus, frihet och omsorg
❤️


Taggar: #bordegeupp#intejag#desinformation#frihetunderansvsr#änglarviddinsida;

Kommentera inlägget här :