Sunda förnuftet

publicerat i Allmänt;
(null)
Den annorlunda tulpanen :-)

Lördag 6 mars 2021


Jag skakar på huvudet. Tar av mig glasögonen och blundar. Tänker. Känner. Och är så tacksam över att jag fortfarande kan tänka klart, känna rätt och har mitt sunda förnuft i behåll. I en sjuk värld där så mycket idiotiskt händer. Där människor väljer att förneka det mest uppenbara: vi är i en pandemi! 

Jag är inget geni men det behöver man inte vara heller för att se och inse faktum. ;-)

Civil olydnad kan ibland vara nödvändigt och bra men att demonstrera mot restriktionerna är ju vansinne. 
Du som inte vet vad jag syftar på kommer nog att bli varse via nyheterna. 


(null)
En titt in i blommans inre

(null)
Den här blomman döljer något ;-)

Det är lördag och vi väntar besök. Besök med avstånd. Åh, vad jag längtar efter att få krama familj, släkt, vänner....
Tur att jag har make och hundar att krama...vi behöver alla fysisk närhet...
Jag hoppas att du som läser detta har någon att krama <3

Något helt annat: en gång i tiden röstade jag på Liberalerna. Det var på Bengt Westerbergs tid. Han verkar nu ha varit, i mina ögon, "den sista riktiga liberalen"(eller folkpartist som det hette förr). För det som händer nu är för mig obegripligt. Det är ju partiets problem, inte mitt, men jag undrade vad det var som gjorde att Sabuni hotade/hotar? med regeringskris. 
Jo, det var förslaget att "det blir möjligt att ge särskilt ömmande fall, exempelvis barn, uppehållstillstånd trots att de saknar asylskäl" . Något så medmänskligt alltså...
Detta skrämmer mig, den attityden skrämmer mig.. 

(null)

Ute blåser vårvindar friska. Eller kanske mer åt vinterkalla vindar. :-) Marken är frusen och jag tror att våren tagit lite ledigt...

Nu är mina besökare här. Vi har sett tjejerna åka 3-milen och så har vi smaskat på jordgubbstårta. 

Den olovliga demonstrationen jag skrev om i början har som väntat urartat...polisen gör sitt jobb men kommer troligen få kritik...

Jag skakar på huvudet igen...har folk blivit helt galna? 

Håll fast vid Ditt sunda förnuft! <3

Balder är på promenad med två av sina favoritmänniskor. Han är sååå lycklig :-)

Förnuft och Kärlek
❤️

Taggar: #olovligdemonstration#pandemiförnekelse#liberalerna#besö#avstånd#tremil#tårta;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva:

Jag vill bara säga att dina närbilder på tulpaner är väldigt speciella.
Jag älskar tulpaner och har några hemma som jag både fotat och målat av. Det är första gången är som jag läser på din blogg. Bra verktyg, fortsätt med det. Kram

Svar: Tack! Roligt att du gillar mina bilder. Välkommen tillbaka till bloggen. :-)
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :