Bygga luftslott

publicerat i Allmänt;
(null)
Ja, det kanske är bäst så...för man vet ju aldrig...:-D

Måndag 3 maj

Färdig med deklarationen? Det bör man vara...

Det är pressfrihetens dag idag. Journalister berättar om hoten och hatet de utsätts för. Det verkar inte finnas några gränser...

Solen värmer idag, trots den kalla vinden. Vi tar en långpromenad. Träffar trevlig granne. Pratar en stund. Får syn på vårens första groda. Plockar med mig några vackra fågelfjädrar som låg på stigen. Det verkar ha varit någon form av "mord" där. Naturen har sin grymhet. Vilken fågelsort det handlar om ska jag försöka få svar på. 


(null)

Nej, jag såg inte partiledardebatten. Står inte ut med rasismen och lögnerna. Men jag såg efteråt hur Annie Lööf gick emot JÅ när han i vanlig ordning skyllde på invandringen när det gällde mäns våld mot kvinnor. Tack Annie!!!  "Jag känner ett enormt förakt för det du säger" , sa Annie till JÅ. Tack Annie <3

Själv mår jag både fysiskt och psykiskt illa av SD. Är rädd för vad som händer om de kommer till makten. Och jag förstår inte de partier som vill samarbeta. Känner inte igen dem. Makten hägrar och förför. Och vilseleder...

Jag blir så frustrerad ibland att jag har lust att krypa in i ett hörn och låtsas som om populismen inte finns. Och när jag kommer ut därifrån igen så önskar jag att moderater är moderater, att liberaler är liberaler och att KD har kristna värderingar..Så har jag byggt mig ett luftslott....

(null)
Underbara Scillan. Fotot är från 2017 men även i år gläder den oss här på gården. 

Ur Bondepraktikan:
"April våt och maj kall,
Fyller bondens lada all."

Undrar om det stämmer? :-)

Håll avstånd! Ännu en tid...

Majsol
❤️


Taggar: #luftslott#pressfriheten#partiledardebatt#tackannie#scilla;

Kommentera inlägget här :