Frostnatt

publicerat i Allmänt;
Torsdag 16 september 2021

Mulet och kallt efter en stjärnklar frostnatt. Solen gick upp 06.22 och går ner 19.11. 
Dagens namnsdagsbarn: Dag och Daga
Dagens tema: Internationella dagen för bevarande av ozonskiktet. 

(null)
Hortensian fångade solstrålarna igår. 

"Vad ska kyrkan göra"? Kan man läsa lite överallt nu. Det är kyrkoval. 

Ja, vad ska kyrkan göra? Eftersom jag inte är medlem i k:an så behöver jag inte ta ställning. Jag tog ställning när jag gick ur. Jag tog ställning mot de konservativa, de högkyrkliga. Eliten. Exkluderingen. Kvinnoprästmotståndet.  Jag kände mig inte hemma i det. 

Såg programmet "Sverige möts" som handlade om kyrkovalet. Det blev väldigt rörigt och politiskt. Spelar mindre roll för mig men det jag reagerade särskilt på var att programledaren frågade en av debattörerna : "hur troende är du?" Va? Ska man mäta tro? Är man mer eller bättre troende om man går i kyrkan??? 

"Vad ska kyrkan göra?" Lyssna är mitt förslag. Lyssna på människors andliga behov.

Jag känner mycket väl till kyrkans sociala arbete. Det är verkligen kristendom i praktiken. <3

Rösta du som kan och vill!  <3 Det finns kärleksfulla krafter inom kyrkan. Ingen tvekan om det! :-) 

(null)Nu har denna solros öppnat sig helt. :-) Man blir glad av solrosor tycker jag. 

Och så var det det där med hockeyn då…dags i kväll, live på arenan för make och son. :-) Längesedan sist… 

Så hej då, från "hockeyänkan" med hund i vänteläge…(fniss)

Ha det gott, kära läsare! 

Hoppfullheter

❤️

Taggar: #frostnatt#stjärnhimmel#kyrkoval#kärleksfullt#eliten#hockeyänka;

Kommentera inlägget här :