Skuggan av mig

publicerat i Allmänt;
Lördag 18 september 2021

(null)
Jag betraktar min skugga som "flyter ut" eftersom jag fotat vid strandkanten. En bild av mig. 

Lååångsam morgon. Ger mig rätten till det. Fibromyalgin känns i kroppen. Temperaturen ute sjunker och värken i mig växer. Acceptans. Försöker Vara i det som Är. 

Det hinner blir förmiddag innan jag börjar ens fundera på att ta mig upp och göra allt det jag "borde" och "måste"…
På Facebook och Instagram visar människor upp vad de gör. Allt är aktivitet och rörelse. Men de "kloka orden" som folk delar med sig av handlar om vila, stillhet, tystnad…

Rullgardinen gnisslar när maken drar upp den för att släppa in dagsljuset. Dagsljuset som idag är grått. Eventuellt kan solen kika fram lite bakom de grå molnen. Säger prognosen. 
—————

(null)
Efter att ha plockat av alla kvarvarande tomater i växthuset (mååånga!) tar vi en promenad. Längs stigen, till ängen. Många "stopptecken" på vägen. Flugsvamparna lyser röda. 

(null)
En del av "min" magiska sten. Den där färgen och det där mönstret är så speciellt. Tycker jag. :-) Som en abstrakt målning. Naturens målning. <3

Nu på eftermiddagen kan vi pricka av en hel del "måsten". Maken placerar sig framför tv:n. Gissa vad han ska titta på…;-) Balder rullar ihop sig i soffan. Livet är gott. Tacksam. 

Till sist idag: 
(null)
<3

Medmänsklighet 
♥️

Taggar: #skuggan#fibromyalgin#tomaterna#naturens#målning#magiskastenen#måsten#tacksamhet;

Kommentera inlägget här :